Wymiana, naprawa układu zawieszania

zacisk hamulcowy

Układ zawieszenia odpowiada za poprawne prowadzenie kół pojazdu oraz niezawodność innych podzespołów w samochodzie. Zapewnia również komfortową jazdę redukując drgania i poprawiając przyczepność auta do drogi. W samochodach osobowych z przodu montowane są zawieszenia niezależne, a z tyłu – zawieszenia niezależne lub na belce skrętnej. Naprawa układu zawieszenia polega na sprawdzeniu i wymianie zużytych podzespołów – wahaczy, sprężyn, amortyzatorów, stabilizatora, drążków i zderzaków.

 

Kontrola zawieszenia

Stan zawieszenia warto co jakiś czas kontrolować w warsztacie samochodowym, niezależnie od tego, czy pojawiła się usterka. Kontrola zawieszenia obejmuje:

  • sprawdzenie wszystkich podzespołów zawieszenia,
  • sprawdzenie stanu układu hamulcowego,
  • diagnozę luzów w zawieszeniu – połączeń sworzni kulowych, elementów metalowo-gumowych i łożysk.

Jak przebiega naprawa układu zawieszenia?

Naprawę zawieszenia rozpoczynamy od oceny wizualnej stanu technicznego i elementów podwozia. Dzięki temu „na pierwszy rzut oka” możemy sprawdzić, które części skorodowane, wytarte i pęknięte należy wymienić. Następnie przechodzimy do jazdy próbnej, która pozwala dostrzec pozostałe nieprawidłowości wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy – przechyły nadwozia, utrata przyczepności, głośne dźwięki. Kontrolujemy również połączenia sworzni kulowych oraz elementy metalowo-gumowe. Wadliwe podzespoły wymieniamy na nowe, a następnie testujemy na drodze, czy usterka została zlikwidowana.

 


W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.